ERICSSON si cele 10 tendinte de consum in mediul online in 2013

de: Radu Neagu
17 01. 2013

Ericsson ConsumerLab a identificat cateva dintre cele mai importante tendinte de consum pentru anul 2013. Acestea includ desigur serviciile cloud si utilizarea smartphone-ului.

parca ma obisnuisem destul de greu cu Sony-Ericsson, acum trebuie din nou sa fiu atent din nou la denumirea companiei…

Programul de cercetare al consumatorilor include peste 100.000 de persoane din peste 40 de tari si preleva o cantitate semnificativa de date referitoare la preferintele si tentindele consumatorilor de date. Astfel, cele mai importante tendinte in 2013 sunt:

  1. Stocarea datelor in cloud – Peste 40 de procente din utilizatorii de smartphone apreciaza stocarea datelor in cloud pentru a le putea accesa de pe dispozitive diferite.
  2. Utilizarea dispozitivelor electronice oriunde si oricand – Tendinta de a folosi o tableta, un pc, un smartphone se aplica si in cazul notitelor sau cumparaturilor online.
  3. Accesarea internetului la birou pe dispozitivele proprii – O mare parte din utilizatori, mai exact peste 57 procente folosesc conexiunea de date proprie la birou pentru a intra pe retele sociale… Normal, daca angajatorul le blocheaza accesul 🙂
  4. Utilizatorii urbani sunt mult mai mobili – Internetul nu mai este un lux, astfel numarul total de abonamente de date pentru smartphone-uri va atinge cifra de 3,3 miliarde in acest an. Logic desigur…
  5. Femeile determina cresterea pe piata a smartphone-urilor. – Femeile sunt cele mai avide consumatoare de internet, folosind mai mult decat barbatii canalele de Social Media, trimit mai multe fotografii si mai multe SMS-uri… Aici sunt de acord, femeile trimit cele mai multe SMS-uri
  6. Retelele personale de securitate sociala – Increderea in structurile traditionale si in autoritati scade, iar retelele online tind sa devina un competitor serios pentru agentiile de recrutare. Aici este perfect adevarat, profiul de facebook este cel mai sincer si mai complet CV.
  7. Orasele devin centre de creativitate sociala – Locuitorii de la orase sunt bineinteles avantajati de conexiunea la internet mai facila si interactioneaza mai mult in mediul online… Logic nu?
  8. In-Line shopping – 32 de procente din utilizatorii de smartphone-uri isi fac deja cumparaturile online direct de pe dispozitivul propriu, de asemenea achizitioneaza produse sau servicii chiar in timp ce stau la rand la un magazin fizic.
  9. Vizionarea programelor TV devine un fenomen social – Da, logic din nou, daca vorbim desigur de smarpthone aceste programe TV pot fi mai degraba emisiuni online sau din memoria interna a telefonului.
  10. Procesul educational se transforma – Era si timpul de altfel, in India aproximativ 30 de milioane de copii din cele 69 de milioane cu varste intre 9 si 18 ani detin telefoane mobile.

Daca sunteti curiosi sa cititi intregul raport detaliat, il puteti gasi aici.